AnasayfaForum KingAramaKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 2008 drag yönetmenliği

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
A.c.m.e
Deneyimli Kral
Deneyimli Kral
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 252
Yaş : 19
Nerden : Üsküdar çocuklarından
Rep :
37 / 10037 / 100

Ruh Hali :
Takım :
Kayıt tarihi : 07/04/08

Kişi sayfası
Oyunlar:

MesajKonu: 2008 drag yönetmenliği   Salı Mayıs 27, 2008 1:25 am

2. ORGANİZASYON
TOSFED geçerli organizatör lisansına sahip kulüpler asgari müddetlere uymak ve ulusal şampiyona için takvimlerini onaylatmış olmak suretiyle düzenleyecekleri yarışmaların “yarışma yönetmeliklerini ”TOSFED tarafından öngörülen örneğe uygun ve onaylanmış olarak yayınlarlar. Organizatör tarafından yayınlanacak yarışma yönetmeliği sadece yarışma ile ilgili önemli bilgileri kapsayacak, yarışmacılar yarışma kuralları için TOSFED Kurallar Kitabına ve Ulusal talimata, gerektiği hallerde de ilgili FIA maddelerine başvuracaklardır. Organizatör TOSFED’den ek yönetmelik onayı alırken mutlaka parkur, güvenlik birimleri ve seyirci yerleşimini kroki halinde TOSFED’in onayına sunacaktır.

2.1 Katılabilir Otomobiller ve sınıflandırma
a) Aşırı Besleme: Motoruna; Nos (nitrous oxide), Supercharger, Kompresor ve Turbo uygulamaları yapılmış otomobillerdir. Sınıfların tespitinde orijinal motor hacmi birinci aşırı besleme için 1.7, İkinci aşırı besleme için 1.5 dur. Hesaplamada-% 3 tolerans alınabilir. V motorlarda her iki tarafta bulunan çift turbo tek sayılır.
Örnek : 2000 cc çift turbo motor 2000 x 1,7 = 3400 Sınıf 2 de Stock Car grubunda yarışacaktır.
Sınıf 1 Street 1 800 cc. ye kadar olan otomobiller.
Sınıf 2 Stock Car 1801-4300 cc. ye kadar olan otomobiller
(Sınıf 3 sayılacak 4 çeker otomobiller hariç)
Sınıf 3 Super Rod 4301-5900 cc. ye kadar olan otomobiller
Sınıf 4 Hot Rod 5901 cc. ve üzeri atmosferik motorlu
otomobiller ve 4300 cc’ye kadar aşırı beslemeli otomobiller
Sınıf 5 Super Drag 4301 cc. ve üzeri olan otomobiller
(Aşırı beslemeli Açık Grup)

İkinci bir aşırı besleme örneğin Nitrous Oxide sistemi uygulamasında da 3400 cc. x 1.5 = 5100 cc. Sınıf 3 olarak nitelenecektir.
Sınıf saptamalarında % 3 tolerans gösterilebilir.
Grup saptanması itilaflarında Spor Kurulu kararları geçerlidir.
b) Sınıfında üçten az kayıt olan araç bir üst sınıfa dahil edilir.
Yarışmacılar isterlerse araçlarını bir üst sınıflara kayıt yaptırabilirler, ancak kazanılan puanlar yarışılan sınıfa ait olur. Bu gibi durumlarda yarışılan sınıftaki emniyet tedbirleri geçerli olacaktır.
c) Sınıf 1-2-3’de stepne ve kriko harici hiçbir malzeme sökülmeyecektir. Ön ve arka koltuklar takılı olacaktır. (Roll bar ve roll cage kullanımından dolayı arka koltukların kullanılamaması durumu hariç)
d) Sınıf 1-2-3’de araçlar fabrika teknik verilerindeki verilen ağırlıkta olmak zorundadır. Bu konuda araç el kitabı ve tamir katalogu esas alınır, itilaf durumunda el kitabı esastır.
Sınıf 4’e katılacak otomobiller min. 1000 Kg. olmak zorundadır.
Sınıf 5’e katılacak otomobiller min. 950 Kg. olmak zorundadır.
e) Sınıf 1,2 ve 3’de yarışacak otomobillerde fiber kasa uygulaması ve tüp boru profil şase uygulamasına izin verilemez. Otomobiller üreticinin üretim görüntüsünde olmak zorundadırlar. Ön ve arka koltuklar sökülemez ve otomobili hafifletme sağlamak açısından gövdesiyle oynanamaz. Süspansiyonları standart üretim şeklinde olmalıdır, 4 link ve benzeri süspansiyonlara izin verilmez. Sadece şase tamlaması, sway bar ve traction
bar kullanımına izin verilebilir.
f) Fiber uygulama olarak, en az iki adet güvenlik mandalı olmak kaydıyla motor kaputu, ön-arka tampon ve spoiler’a izin verilir. Fiber uygulamaları, ancak orijinal ve imalatçı üretimi malzemelerine uyumlu olarak yapılabilir. Otomobillerde farlar ve stop lambaları mutlaka takılı bulunacaktır.
g) Otomobil motor hacimlerinde imalatçı bilgileri esas alınacaktır. Sonradan yapılan rektifiye veya hacim büyütmeleri limit aşıldığı takdirde bir üst sınıfa geçişe nedendir. Yarış sonrası teknik kontrolde, herhangi nedenle limit aşımı oluşturan bir büyütme saptanması ihraç nedenidir.
h) Otomobilin Trafik kurallarına uygunluklarından yarışmacılar kendileri sorumludurlar.
i) LPG hariç her türlü sıvı yakıtın kullanımı serbesttir. Tüm gruplarda LPG yasaktır. Önceden LPG’li araçlar yakıt tanklarını tamamen sökmek kaydıyla yarışabilirler.
j) Lastikler : Bütün gruplarda güvenliği bozmamak kaydıyla jant ve lastik seçimi serbesttir. Patlama, zedelenme ve benzeri haller dışında teknik kontrol sonrası lastik değiştirmek yasaktır. Ancak Yarışma Direktörü güvenlik (yağmur vs.) nedeniyle araçların lastik değiştirmelerine izin verebilir.

2.2 Katılabilir yarışmacı ve sürücüler
Geçerli TOSFED yarışmacı ve sürücü ihtisas lisansına sahip gerçek ve tüzel kişiler Oto-drag yarışmalarına katılabilirler.

2.3 Başvuru formları ve kayıtlar
● Yarışmalara katılmak isteyen yarışmacılar, kayıt formunu tam olarak doldurarak en geç yarışma öncesi Perşembe günü saat 18.00‘e kadar yarışma sekreterliğine ulaştırmalıdırlar. Bu tarihten sonra yapılacak kayıt başvuruları hiçbir şekilde kabul edilmez.

● Organizatör, ASN onayı almak ve gerekçelerini belirtmek şartıyla herhangi bir kaydı ancak kayıtların kapanmasının ardından gelen ilk gün saat 12:00 ye kadar reddetme hakkına sahiptir.
● Organizatör kayıt listesini asgari müddetlere uygun olarak ilan etmek ve bir kopyasını TOSFED ‘e faks ile göndermek zorundadır.
Katılım; zamanında kayıt yaptırılması, kayıt parasının yatırılması ve yarış programında belirtilen yerde ve zamanda teknik kontrolden geçilmesi ile gerçekleşir.
2.4 Kayıt Ücreti ve Sigorta
● Kayıt ücretleri, TOSFED tarafından açıklanmış olan limitleri aşamaz.
● Yarışmacı veya sürücülere dağıtılacak dokümantasyon tutarları kayıt ücretinin içindedir.
● Kayıt ücreti nakit veya banka havalesi yolu ile ödenebilir. Banka havalesi yapıldığı takdirde havale dekontu kayıt formu ile birlikte ibraz edilecektir. Kayıt ücretini ödemeyen yarışmacılara start verilmez. Kayıt ücretlerinin iadesi için 2008 Yarışma Ek Düzenlemeleri madde 1b’ye bakınız.
Sigorta
Organizatör tarafından yaptırılacak ilave sigorta sadece yarışmacıların üçüncü şahıslara veya üçüncü şahıslara ait mallara verecekleri hasarları belli limitler dahilinde kapsar. Organizatör tarafından yaptırılacak ilave sigorta sadece yarışmacıların üçüncü şahıslara veya üçüncü şahıslara ait mallara verecekleri hasarları belli limitler dahilinde kapsar. Organizatör tarafından yaptırılacak sigortanın geçerliliği yarışmanın startında başlar ve yarışmanın sonunda veya ekibin yarışmayı terk etmesi veya ihraç edilmesi durumunda sona erer. Servis araçları ve ekipleri organizatör tarafından
verilen plakaları veya kartları taşısalar dahi sigorta kapsamı dışındadırlar.

2.5 Reklamlar
TOSFED Yarışma Genel Kuralları madde 41’e bakınız.

2.6 Sürücü Kıyafetleri
Tüm sürücüler, yarışma boyunca tulum giymek ve kask takmak mecburiyetindedirler ve bu teçhizatlarını teknik kontrol sırasında ibraz etmeleri mecburidir.
1. grupta yarış tulumu ve kaskı ; 2., 3. ve 4. grupta daha önceden homologe olmuş tulum, kask ve eldiven; 5. grupta geçerli homologasyonu olan tulum, kask, eldiven ve yarış ayakkabısı zorunludur.
● Tüm sürücülerin start noktasına tulumu giyinmiş, kaskı ve güvenlik kemeri takılmış bir şekilde gelmeleri gereklidir.
● Tüm sınıflarda yarışacak üstü açık otomobil sürücüleri homologe olmuş, vizörlü kask takmak zorundadırlar. Aksi halde start alamazlar ve ihraç edilirler.
● Kupa törenine yarış tulumu ile katılım zorunluluğu vardır. Aksi davranışlar para cezası ile cezalandırılacaktır.

2.7 Organizasyonla İlgili Kurallar
● Organizatörler start-finiş ve Fodepar uygulamaları için ışıklı start sistemi, video, elektronik kronometre gibi teçhizatı temin edeceklerdir.
● Oto-drag yarışmalarının yapılacağı parkurlarda aşağıdaki nitelikler aranacaktır :

2.7.1 Yarış Yapılan Parkurlarla İlgili Genel Kurallar
1. Oto Drag yarışmalarında kullanılacak pistin toplam uzunluğu 450 metreden kısa ve genişliği 11 metreden az olamaz.
2. Start Finiş arası 300 metre, finiş sonrası frenaj mesafesi 150 metre olacaktır.
3. Start çizgisi öncesi lastik ısıtma ve hazırlık için start düzlüğü 30 metre olacaktır. Organizatör kulüp tarafından bir bölümü ıslatılarak lastik ısıtmaya uygun hale getirilecek ve varil ile su bulundurulacaktır.
4. Kalkış yapan otomobillerin koridorlarının en az ilk 30 metresi sürekli, daha sonraki mesafede 15 metrede bir plastik su bariyeri kullanılması gerekmektedir.
5. Seyircinin bilgilendirilebilmesi için güçlü bir ses düzeni kurulacaktır.
6. Seyirci katılımının fazlalaştırılması açısından organizatör kulüp tarafından sergi ve gösteri amaçlı otomobillere yer ayrılması ve yarışmalardan önce yada herhangi bir ara verildiği takdirde özel şov amaçlı kalkışlar düzenlemesi ve geçit töreni yapılabilir (direktör inisiyatifindedir.)

2.7.2 Yarış Pistlerinde Yapılan Yarışlar
Sabit yarış pistlerinde, seyircilerin sadece tribünlerde konumlandırılması ve Madde 2.7.1’de bahsedilen hususlara uyulması şartıyla ulusal ve mahalli oto-drag yarışmaları yapılabilir.

2.7.3 Diğer Alanlarda Yapılan Yarışlar
Sabit yarış pistinde yapılmayan tüm mahalli ve ulusal oto-drag yarışmaları için, aşağıdaki güvenlik önlemlerinin alınması gerekmektedir:
1- Start çizgisinin takip eden ilk 100 metre boyunca, her iki tarafta da beton bariyer veya armco (metal otoban korkuluğu) bulunması zorunludur.
Bu bariyerlerin, parkurun tamamı boyunca (300 metre) kullanılması tavsiye edilir.
2- Seyirciler sadece, beton bariyer veya armco bulunan bölümlere alınabilir. Söz konusu seyirciler için, portatif tribün kurulması tavsiye edilir
3- Eğer portatif tribünler yoksa, beton veya armco bariyerlerden, minimum 5 metre uzağa demir bariyer veya çapraz çekilmiş bant vasıtasıyla ikinci bir güvenlik hattı oluşturulacak ve seyirciler bu hattın gerisine konumlandırılacaktır.

2.8 Güvenlik Önlemleri ve Otomobillerde aranacak
güvenlik önlemleri

2.8.1 Organizatörün Alacağı Güvenlik Önlemleri
Aşağıdaki teçhizat organizatör tarafından yarışma süresince hazır bulundurulacaktır :
1. İki adet tam teşekküllü ambulans,
2. Bir adet itfaiye aracı
3. Bir adet oto kurtarıcı
4. En az 4 adet 10 Kg’lık manuel yangın söndürücü
5. Güvenliğin sağlanabilmesi için yeterli miktarda telsiz cihazı
6. Organizatör yeterli miktarda bayrak gözetmenini gerekli bayraklarla donatılmış olarak yönetmelik şemasında göstereceği şekilde hazır bulunduracaktır. Bayrak gözetmenleri seyircinin arasından ayrılabilecek şekilde farklı giyinmiş olmalıdırlar. Ayrıca seyirciyi kontrol edebilecek sayıda güvenlik görevlisi sağlanacaktır.

2.8.2 Otomobillerdeki Güvenlik Önlemleri
1. Otomobilin içinde yerine sabitlenmemiş hiçbir malzeme bulundurulmayacaktır. Ön koltuklar orijinal veya homologe yarış koltuğu olmalı; mutlaka tabana uygun sertlikte cıvata ile bağlanmış kızaklı veya sabit olmalıdır. Gevşek bağlantılı koltuk teknik kontrol sırasında yarıştan men edilecektir.
2. Sürücü Emniyet kemerleri, Sınıf 1’de orijinal, Sınıf 2 ve 3’te 4 noktadan bağlı, Sınıf 4 ve 5’te sınıfta 4 noktadan bağlı ve 3 inç (7,68 cm) genişliğinde olmalıdır.
3. İlk 2 sınıfta 2kg, son 3 sınıfta 3kg sabitlenmiş yangın söndürücüsü zorunludur.
4. İlk üç sınıftaki ön camlar lamine olmak zorundadır. Bu sınıflarda standart yan ve arka camlar sökülemez, Sınıf 4 ve 5’de ön camlar lamine değilse, Lexan kullanılabilir. Bu sınıflarda yan ve arka camların kullanılmaması durumunda, güvenlik filesi takılması zorunludur.
5. Tüm otomobillerde radyatör su taşırma kabı olacaktır. Aksi halde teknik kontrol sırasında araç, yarıştan men edilecektir.
6. Tüm otomobillerde yağ ve su akıntısı, patlak delik hortumları olmamalıdır. Aksi durumlarda araca start verilmez. Teknik kontrol sorumlusu, teknik kontrol süresinin bitimine kadar zaman tanıyabilir.
7. Aküler orijinal yerinde ya da bagajda veya otomobil içinde kutu içerisinde sabitlenmiş şekilde olmak zorundadır.
8. Sınıf 4’te dört noktalı rollbar ve Sınıf 5’de sekiz noktalı rollcage kullanımı zorunludur. Ayrıca tüm sınıflarda yarışan üstü açık otomobillerde, en az dört noktalı rollbar kullanımı zorunludur. Otomobillerde bulunan fabrika üretimi rollbarlar, TOSFED Teknik Kurulu tarafından onaylanmak şartıyla kullanılabilir. Tüm rollbar ve rollcagelerin TOSFED Teknik Kurulu tarafından onaylanmış olacaklardır. (TOSFED yarışma ek düzenlemeleri madde 5) FIA tarafından homologe edilmiş olanlar haricinde ana rollbar için 45 mm, diğer bağlantılar için asgari 38 mm çap olacaktır. Borular soğuk çelik çekme olacaktır. Ön, ana ve yan rollbar ayakları 120 cm2 satıhta, arka rollbar ayakları 60 cm2 olacaklardır. Bu saçlar en az 3 mm kalınlıkta olacak ve önde asgari 3 arkada asgari ikişer cıvata ile tutturulacaklardır. Cıvata kalitesi 8.8, asgari çap 8 mm olacaktır. Somunlar kilitli tip
olmalıdırlar. Ön tabloyu bozmamak maksadıyla kavis verilmiş rollbarlar kabul edilemezler. (Tek büküm noktasına 30 derecelik açıyla izin verilmiştir).
3. YARIŞMA KURALLARI VE YARIŞMANIN AKIŞI

3.1 Ekipler
Yarışma esnasında otomobilde tek sürücü bulunacaktır. Aynı otomobilde birden fazla sürücü yarışamayacağı gibi bir sürücüde birden fazla otomobille yarışamaz.

3.2 Eşleşmeler ve yarışma numaraları
Brifingden hemen sonra çekilen kura sonucu eşleşen yarışmacılar start ışığı ile yan yana kalkış yapacaklardır. Yarışmalar üç kalkıştan ikisinin kazanılması esasına ve brifing sırasında yapılan kura sırasına göre elemeli bir şekilde yapılacaktır. Kalkışlarda derecelerin zaman tutularak belirlenmesi esastır. Bu işlem elektronik sistemle yapılacak, herhangi bir nedenle sistemin bozulması halinde her araç için üç adet olmak kaydıyla kronometre ile yapılacaktır.
Yarış öncesi 2 adet yedeği dahil 6 kronometre bulunmaması halinde Spor Komiserleri starta izin vermeyeceklerdir. Dereceler 3 kronometrenin ortalaması esasına göre belirlenir.
Brifingden hemen sonra yapılacak kura çekilişlerinde sürücüler kuralarını kendi çekeceklerdir, aksi takdirde kura görevlisinin çektiği kuraya itiraz edemezler. Eşleşmeler kapı numaraları kurasına göre ters üçgen şeklinde yapılacak ve eşleşmeler panoda ilan edilecektir. Bir sınıfta yarışma düzenlenebilmesi için iki yarışmacı kaydı aranır.

3.3 Zaman Tutulması ve Start düzenekleri
Start-finiş ve Hatalı kalkış için Işıklı, Zaman sayaçlı, Optik Algılayıcı otomatik düzeneği sağlamak organizatör kulüplerin sorumluluğundadır. Otomobiller Işıklı ve Optik düzenek yardımı ile kalkış yapacaklardır. Kulüpler bu gibi cihazları ve yedeklerini bulundurmak zorundadırlar. Her iki sistemin de devreden çıkması durumunda Md 3.2 belirtilen biçimde kronometre tutulması ile yarışa devam edilir.

3.4 Bayraklar ve Işık Düzenekleri Optik Algılayıcılar:
Sarı ışık: 3 adet bulunacaktır sırası ile sönmelerinden sonra yeşil ışık yandığında start yapılacaktır.
Yeşil Işık: Start İçin kullanılır
Kırmızı Işık : Hatalı kalkışta ve acil durumlarda kullanılır Aynı zamanda 50 metre sonrasında bulunan kırmızı bayraklar Fodepar görevlileri tarafından uygulanır.
Yeşil Bayrak: Elektrikli ışıklı düzeneğin devrede olmadığı durumlarda Startın verilmesinde kullanılır.
Kırmızı Bayrak: Hatalı start çıkışında kullanılır. Start çizgisinden en fazla 50 metre sonra uygulanır.
Siyah-Beyaz Damalı Bayrak: Finiş yapan birinci yarışmacıdan itibaren yarışmacılara gösterilir.
Sarı Bayrak: Parkurda görevliler tarafından tehlike bildirmek için kullanılır. Sürücüleri uyarı amaçlıdır.
Sarı bayrak iptal edilene kadar geçmek yasaktır.

3.5 Brifing
Bütün sürücüler için mecburi olup Yarışma Direktörü tarafından yapılacaktır.
İsim listesini imzalayıp ve/veya yoklama ile brifingde bulunduğunu ispat edemeyen sürücülere yönetmelikte belirtilen para cezaları uygulanacaktır.
Brifing yarışma sabahı, organizatör kulüp tarafından ilan edilen veya dağıtılan yarışma ek yönetmeliğinde belirtilen saatte yapılacaktır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
2008 drag yönetmenliği
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Bereketli Topraklar CİHATLI ve ŞAHİNYURDU 14.05.2008
» 09 Kasım 2008 FB 4 - GS 1 Her zamanki gibi beklenen son :)

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Hayata Dair Herşey :: !!.. KinG TuninG ..!! :: MotorSporları :: DRAG-
Buraya geçin: