AnasayfaForum KingAramaKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 2007 drag yönetmenliği

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
A.c.m.e
Deneyimli Kral
Deneyimli Kral
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 252
Yaş : 19
Nerden : Üsküdar çocuklarından
Rep :
37 / 10037 / 100

Ruh Hali :
Takım :
Kayıt tarihi : 07/04/08

Kişi sayfası
Oyunlar:

MesajKonu: 2007 drag yönetmenliği   Ptsi Mayıs 26, 2008 11:03 am

1. ve 2. grupta yarış tulumu ve kaskı ; 3., 4. ve 5. grupta homologe olmuş tulum, kask ve eldiven ; 6. grupta geçerli homologasyonlu tulum, kask, eldiven ve yarış ayakkabısı zorunludur.

• Tüm sürücülerin start noktasına tulumu giyinmiş, kaskı ve güvenlik kemeri takılmış bir şekilde gelmeleri gereklidir. • Tüm sınıflarda yarışacak üstü açık otomobil sürücüleri homologe olmuş, vizörlü kask takmak zorundadırlar. Aksi halde start alamazlar ve ihraç edilirler. • Kupa törenine yarış tulumu ile katılım zorunluluğu vardır. Aksi davranışlar para cezası ile cezalandırılacaktır.

2.7 Organizasyonla İlgili Kurallar

• Organizatörler start-finiş ve Fodepar uygulamaları için ışıklı ve Optik start sistemi, video, elektronik kronometre gibi teçhizatı temin edeceklerdir.

• Otodrag yarışmalarının yapılacağı parkurlarda aşağıdaki nitelikler aranacaktır :

2.7.1 Yarış Yapılan Parkurlarla İlgili Genel Kurallar


1. Oto Drag yarışmalarında kullanılacak pistin toplam uzunluğu 450 metreden kısa ve genişliği 11 metreden az olamaz.

2. Start Finiş arası 300 metre, finiş sonrası frenaj mesafesi 150 metre olacaktır.


3. Start çizgisi öncesi lastik ısıtma ve hazırlık için start düzlüğü 30 metre olacaktır. Organizatör kulüp tarafından bir bölümü ıslatılarak lastik ısıtmaya uygun hale getirilecek ve varil ile su bulundurulacaktır.


4. Kalkış yapan otomobillerin koridorlarının en az ilk 30 metresi sürekli, daha sonraki mesafede 15 metrede bir plastik su bariyeri kullanılması gerekmektedir.

5. Seyircinin bilgilendirilebilmesi için güçlü bir ses düzeni kurulacaktır.

6. Organizatör yeterli miktarda bayrak gözetmenini gerekli bayraklarla donatılmış olarak yönetmelik şemasında göstereceği şekilde hazır bulunduracaktır. Bayrak gözetmenleri seyircinin arasından ayrılabilecek şekilde farklı giyinmiş olmalıdırlar. Ayrıca seyirciyi kontrol edebilecek sayıda güvenlik görevlisi sağlanacaktır.

7. Seyirci katılımının fazlalaştırılması açısından organizatör kulüp tarafından sergi ve gösteri amaçlı otomobillere yer ayrılması ve yarışmalardan önce yada herhangi bir ara verildiği takdirde özel şov amaçlı kalkışlar düzenlemesi ve geçit töreni yapılabilir (direktör inisiyatifindedir.)

8. Güvenliğin sağlanabilmesi için yeterli miktarda telsiz kullanılacaktır.


2.7.2 Yarış Pistlerinde Yapılan Yarışlar


Sabit yarış pistlerinde, seyircilerin sadece tribünlerde konumlandırılması ve Madde 2.7.1’de bahsedilen hususlara uyulması şartıyla ulusal ve mahalli oto-drag yarışmaları yapılabilir.




2.7.3 Diğer Alanlarda Yapılan Yarışlar


Sabit yarış pistinde yapılmayan tüm mahalli ve ulusal oto-drag yarışmaları için, aşağıdaki güvenlik önlemlerinin alınması gerekmektedir:


1- Start çizgisinin takip eden ilk 100 metre boyunca, her iki tarafta da beton bariyer veya armco (metal otoban korkuluğu) bulunması zorunludur.


Bu bariyerlerin, parkurun tamamı boyunca (300 metre) kullanılması tavsiye edilir.


2- Seyirciler sadece, beton bariyer veya armco bulunan bölümlere alınabilir. Söz konusu seyirciler için, portatif tribün kurulması tavsiye edilir


3- Eğer portatif tribünler yoksa, beton veya armco bariyerlerden, minimum 5 metre uzağa demir bariyer veya çapraz çekilmiş bant vasıtasıyla ikinci bir güvenlik hattı oluşturulacak ve seyirciler bu hattın gerisine konumlandırılacaktır.


2.8 Güvenlik Önlemleri ve Otomobillerde aranacak güvenlik önlemleri

• Aşağıdaki teçhizat organizatör tarafından yarışma süresince hazır bulundurulacaktır :

1. İki adet tam teşekküllü ambulans,

2. Bir adet itfaiye aracı

3. Bir adet oto kurtarıcı

4. 4 adet 10 Kg‘ lık manuel yangın söndürücü

5. Yeterli miktarda telsiz cihazı

6. Otomobiller start noktasına motorları kendi imkanları ile çalışır vaziyette geleceklerdir. 7. Otomobilin içinde yerine sabitlenmemiş hiçbir malzeme bulundurulmayacaktır. Ön koltuklar orijinal veya homologe yarış koltuğu olmalı; mutlaka tabana uygun sertlikte cıvata ile bağlanmış kızaklı veya sabit olmalıdır. Gevşek bağlantılı koltuk teknik kontrol sırasında yarıştan men edilecektir.

8. Sürücü Emniyet kemerleri, ilk 1. ve 2. sınıfta orijinal, 3. ve 4. sınıfta 4 noktadan bağlı,

5 ve 6. sınıfta 4 noktadan bağlı ve 3 inç (7,68 cm) genişliğinde olmalıdır. 9. İlk 3 sınıfta 2kg, son 3 sınıfta 3kg sabitlenmiş yangın söndürücüsü zorunludur. 10.Tüm otomobil camları cam olmak zorundadır. Polikarbon veya diğer karbon esaslı malzemelerin kullanılması Grup tanımlarında açıklanmıştır. Cam kullanılmaması durumunda güvenlik filesi kullanılması zorunludur. 11- Tüm otomobillerde radyatör su taşırma kabı olacaktır. Aksi halde teknik kontrol sırasında araç, yarıştan men edilecektir. 12- Tüm otomobillerde yağ ve su akıntısı , patlak delik hortumları olmamalıdır. Aksi durumlarda araca start verilmez. Teknik kontrol sorumlusu, teknik kontrol süresinin bitimine kadar zaman tanıyabilir. 13- Aküler orijinal yerinde yada bagajda veya otomobil içinde kutu içerisinde sabitlenmiş şekilde olmak zorundadır. 3. YARIŞMA KURALLARI VE YARIŞMANIN AKIŞI


3.1 Ekipler

Yarışma esnasında otomobilde tek sürücü bulunacaktır. Aynı otomobilde birden fazla sürücü yarışamayacağı gibi bir sürücüde birden fazla otomobille yarışamaz. 3.2 Eşleşmeler ve yarışma numaraları

Brifingden hemen sonra çekilen kura sonucu eşleşen yarışmacılar start ışığı ile yan yana kalkış yapacaklardır. Yarışmalar üç kalkıştan ikisinin kazanılması esasına ve brifing sırasında yapılan kura sırasına göre elemeli bir şekilde yapılacaktır. Kalkışlarda derecelerin zaman tutularak belirlenmesi esastır. Bu işlem elektronik sistemle yapılacak, herhangi bir nedenle sistemin bozulması halinde her araç için üç adet olmak kaydıyla kronometre ile yapılacaktır. Yarış öncesi 2 adet yedeği dahil 6 kronometre bulunmaması halinde Spor Komiserleri starta izin vermeyeceklerdir. Dereceler 3 kronometrenin ortalaması esasına göre belirlenir.


Brifingden hemen sonra yapılacak kura çekilişlerinde sürücüler kuralarını kendi çekeceklerdir, aksi takdirde kura görevlisinin çektiği kuraya itiraz edemezler. Eşleşmeler kapı numaraları kurasına göre ters üçgen şeklinde yapılacak ve eşleşmeler panoda ilan edilecektir. Bir sınıfta yarışma düzenlenebilmesi için iki yarışmacı kaydı aranır. 3.3 Zaman Tutulması ve Start düzenekleri

Start - finiş ve Hatalı kalkış için Işıklı, Zaman sayaçlı, Optik Algılayıcı otomatik düzeneği sağlamak organizatör kulüplerin sorumluluğundadır. Otomobiller Işıklı ve Optik düzenek yardımı ile kalkış yapacaklardır. Klüpler bu gibi cihazları ve yedeklerini bulundurmak zorundadırlar.

Her iki sistemin de devreden çıkması durumunda Md 3.2 belirtilen biçimde kronometre tutulması ile yarışa devam edilir.

3.4 Bayraklar ve Işık Düzenekleri Optik Algılayıcılar:

Sarı ışık: 3 adet bulunacaktır sırası ile sönmelerinden sonra yeşil ışık yandığında start yapılacaktır.

Yeşil Işık: Start İçin kullanılır

Kırmızı Işık : Hatalı kalkışta ve acil durumlarda kullanılır Aynı zamanda 50 metre sonrasında bulunan kırmızı bayraklar Fodepar görevlileri tarafından uygulanır.

Yeşil Bayrak: Elektrikli ışıklı düzeneğin devrede olmadığı durumlarda Startın verilmesinde kullanılır.

Kırmızı Bayrak: Hatalı start çıkışında kullanılır. Start çizgisinden en fazla 50 metre sonra uygulanır.

Siyah –Beyaz Damalı Bayrak: Finiş yapan birinci yarışmacıdan itibaren yarışmacılara gösterilir.

Sarı Bayrak: Parkurda görevliler tarafından tehlike bildirmek için kullanılır. Sürücüleri uyarı amaçlıdır. Sarı bayrak iptal edilene kadar geçmek yasaktır.

3.5 Brifing

Bütün sürücüler için mecburi olup Yarışma Direktörü tarafından yapılacaktır.

İsim listesini imzalayıp ve/veya yoklama ile brifingde bulunduğunu ispat edemeyen sürücülere yönetmelikte belirtilen para cezaları uygulanacaktır.

Brifing yarışma sabahı, organizatör kulüp tarafından ilan edilen veya dağıtılan yarışma ek yönetmeliğinde belirtilen saatte yapılacaktır.

Brifingden hemen sonra yapılacak kura çekilişlerinde sürücüler kuralarını kendileri çekeceklerdir. Aksi takdirde kura görevlisinin çektiğine itiraz edemezler. 3.6 Servis Alanı ve Tamirat Her bir yarışmacının Servis mahallinde iş tulumu giymiş 2 teknik eleman bulundurma hakkı vardır ve organizasyon tarafından verilecek olan yaka kartlarını kullanmak zorundadır. Bahsi geçen yaka kartlarını takan görevlilerin teknik kontrol süresinden son otonun finişine kadar yarışmanın akışını veya güvenliği aksatacak davranışlarda bulunmaları (parkur üzerinde dolaşmak, karşıdan karşıya geçmek, alkol almak ve spor ahlakıyla bağdaşmayan davranışlarda bulunmaları) servis verdikleri otomobilin ihracına neden olacaktır. Yarışma sırasında otomobiller start düzlüğüne yarışacakları sınıflara göre çağırılırlar. Sınıf sırası gelen yarışmacılar, anonsları takiben 5 dakika içerisinde start düzlüğü öncesindeki alana gelmelidirler. Start düzlüğü alanında bekleyen otomobilin kapı numarası anons edildikten sonra 2 dakika içerisinde start noktasına gelemeyen sürücüler, yarışmadan ihraç edilir.

Start düzlüğünde veya start alanında meydana gelebilecek arızalar ilk 10 dakikalık sürede 1 mekanik ve sürücüsü tarafından, start çizgisinde meydana gelebilecek arızalar için ise 5 dakikalık sürede sürücünün ve 1 mekaniği imkanları ile giderilebilir. 5 dakikalık bu sürenin sonunda start alamayan sürücüler yarışmadan ihraç edilirler. Bu süreler birleştirilemez Bu süreler dışında teknik kontrolden ve kapalı park alanı dışındaki yerlerde servis hizmeti serbesttir, gerekli tamirat ve ayarların bu süre zarfında yapılması gereklidir.

Direktör gerektiği durumlarda servis isteyen fakat start düzlüğünde bekleyen sırası gelmemiş sınıf araçlarına yarışı aksatmadan servis ihtiyaçlarını start düzlüğünde kullandırabilir. Bu süre 15 dakikayı aşamaz.

Sürücüler, yarış sonuna kadar yetecek yakıtlarını otomobillerin depolarında bulundurmak zorundadırlar. Zorunlu hallerde direktörden izin almak kaydıyla pist civarındaki istasyonlardan yakıt almak üzere yarış otosu görevli nezaretinde pist dışına çıkabilir. Yarış akışına göre bu maddenin işletilmesi yarışma direktörünün kararındadır.


3.7 İdari ve Teknik Kontrol • Tüm yarışmalarda araçlar idari kontrol ve teknik kontrole sürücüsü yada kayıt formunda beyan edilmiş teknik ekip tarafından getirilecektir. İdari kontrolde sürücü lisansı ve belgeleri teknik kontrolde ise tulum ile kask ibrazı şarttır. • Yarışmacı ve sürücünün aynı olmadığı hallerde yarışmacı tüzel veya özel kişiliğe sahip olsa dahi yarışmalarda kendisini temsil edecek temsilcisine her sezonun başında yazılı yetki belgesi vermesi mecburidir. Aksi takdirde yapılan itiraz ve yorumlar dikkate alınmayacaklardır. • Kayıt formunda belirtilmiş Teknik Kontrol ekibi veya sürücüler otomobillerini yönetmeliğin program bölümünde belirtilen yer ve saatte teknik kontrolünü yaptıracaklardır. • Spor Komiserlerince geçerli kabul edilmeyen sebeplerle teknik kontrole geç gelen otomobiller, geç kalınan her dakika için 5 YTL. ceza ödemekle yükümlüdürler. Brifing başlangıç saatinden sonra teknik kontrol yapılamaz.

• İlk teknik kontrolden sonra direktör izni olmaksızın kapalı park ve servis alanı dışına çıkan otomobillere start verilmez ve yarışmadan ihraç edilirler. • Teknik kontrolde yanıltıcı bilgi veren sınıfının gerekliliğini yerine getirmeyen veya beyan etmeden kullanılabilir aşırı besleme bulunduran yarışmacı diskalifiye edilir. • Teknik kontrol sırasında sınıflarda mecburi olan tulum, kask ve yangın söndürücüleri ibraz zorunludur.


Sürücü bölümünde (kabin içinde) , bagaj ve motor kaputu içinde sabitlenmemiş hiç cisme izin verilmez

• Sınıfında yarış lastiği ile yarışacak otomobiller teknik kontrole bu lastikleri ile girmek zorundadırlar.

•Teknik kontrolden sonra lastik değişim kuralı üstte Md 2.1 de açıklanmıştır. Bu değişim işleminin 15 dakikalık süre içerisinde bitirilmesi gereklidir. Teknik Kontrolde; Koltuk sağlamlığı, yangın söndürücü, emniyet kemeri, kask, tulum, yağ su akıntısı, su taşırma kabı, spoiler ve gövde ekipmanlarının montaj sağlamlığı, fiber kaputlu otomobillerde kaput pimi, otomobil içerisinde sabit olmayan malzeme bulunmaması gibi hususlara bakılacaktır.

Teknik kontrol fişi tüm yarışmalarda sürücü tarafından doldurularak teknik kontrol sorumlusu tarafından onaylanarak teknik kontrol sonunda toplu olarak yarışma direktörüne iletilecektir. 3.8 Antrenman Otodrag yarışmalarında yarışma günü parkur üzerinde antrenman yapılması yasaktır. Gerekli olabilecek son lastik kontrolleri ve ayar kalkışları ve hazırlıkları 30 metrelik start düzlüğünde yapılacaktır. (Araç mekanikeri tarafından yapılabilir.) 3.9 Start

Sürücüler koltuklarında tulumu giyilmiş, emniyet kemerleri ve kaskları takılı olarak motorlarını marşla çalıştıracaklardır. Start Dizilişi optik algılayıcı sensörlerin tetiklenmesinden sonra otomobiller sırayla yanacak 3 sarı ışığın sonunda yeşil ışığın yanmasıyla start alacaklardır. Elektronik Startın arızalanması durumunda son 15 veya 10 saniye panosu ve yeşil bayrak inmesiyle start verilmiş sayılacaktır Start geri sayımı esnasında pist herhangi bir sebepten ötürü kullanılmaya elverişli değilse veya yarışma direktörü ihtiyaç görürse, yarışçılara kırmızı ışık yakılacak ışık arıza durumlarında ise " START TEHİR " (START DELAYED) panosunu gösterecektir.

Pist kullanıma hazır oluncaya tekrar sarı ışıklarla yada arızalı durumunda geri sayım “30 saniye“ panosu gösterilerek start işlemine yeniden başlanacaktır

Hatalı start : Yarışmanın startında hatalı veya erken kalkış olursa optik algılayıcılar tarafından otomatik olarak Kırmızı ışık yanacaktır. Aynı zamanda startın 50 metre ilerisindeki fodepar gözetmenleri de kırmızı bayrak kaldıracaklardır. Kırmızı Işık yandığında veya Kırmızı renkli hatalı start bayrağı kaldırıldığında yarışmacı durmak zorundadır. Aynı eşleşme serisinde (3 kalkıştan 2 kazanılan) Toplam iki kere hatalı kalkış yapan sürücü kalkışı kaybetmiş sayılır. • Pilotlar otomobillerini parkur boyunca itemezler. • Herhangi bir sebeple duran otomobil ancak kendi imkanları ile tekrar çalıştırılabilir. Her iki durum da ihlali yarışmadan ihraç sebebidir. • Yarışma esnasında otomobilini durdurmak zorunda kalan sürücü, gerekirse görevlilerden yardım alarak aracını güvenli bir yere çekecektir.

3.10 Finiş, Finiş Kapalı Parkı ve Son Teknik Kontrol • Yarışmayı tamamlayan ve ilk üçe giren araçlar finişten sonra 15 dakikalık itiraz süresinin sonuna ve neticelerin kesinleşmesine kadar kapalı parka alınacaklardır. Bu otomobiller teknik kontrol sorumlusu veya yardımcısı ile beraber son teknik kontrole ve ağırlık denetimine tabi tutulabilirler. Diğer katılımcı otomobiller servis mahallinde bekleyeceklerdir. • İlk üçe giren sürücüler araçlarını kapalı park sahasına bıraktıktan sonra bu sahayı hemen terk edecekler ve ekipten hiç kimse herhangi bir nedenle tekrar içeriye giremeyecektir. • Kapalı park kurallarının ihlali ihraç ile sonuçlanır. • Neticeler kesinleşmeden finiş kapalı parkının açılması için sürücülerden veya yarışmacılardan imza toplanması yasaktır. 4- CEZALAR

Bu yönetmelikte bahsedilmeyen diğer cezalar için kurallar kitabı geçerli olacaktır. Brifing başlama saatine kadar teknik kontrole geç gelme cezası dakikası 5 YTL. dir

4.1. Hatalı Start :

Yarışma Direktörü ilk hatalı kalkış yapanı uyaracaktır, aynı seride iki kez hatalı kalkış yapan sürücü o çıkışta rakibine geçilmiş sayılır.

4.2. Kurallara aykırı tehlikeli sürüş :

Yarışma Direktörü tarafından ihraç edilecektir. Pist sınırları içinde nerede olursa olsun yarışma direktörünün izni olmadan otomobil çevirmek, lastik yakmak kurallara aykırı tehlikeli sürüş kabul edilir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
2007 drag yönetmenliği
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» YERYÜZÜNÜN EN GÜZEL KIZI YARISMASI(belli oldu)
» ARDAHAN

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Hayata Dair Herşey :: !!.. KinG TuninG ..!! :: MotorSporları :: DRAG-
Buraya geçin: