AnasayfaForum KingAramaKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 2006 drag yönetmenliği

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
A.c.m.e
Deneyimli Kral
Deneyimli Kral
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 252
Yaş : 19
Nerden : Üsküdar çocuklarından
Rep :
37 / 10037 / 100

Ruh Hali :
Takım :
Kayıt tarihi : 07/04/08

Kişi sayfası
Oyunlar:

MesajKonu: 2006 drag yönetmenliği   Ptsi Mayıs 26, 2008 10:52 am

1. GENEL HÜKÜMLER

1.1. Kural Kitaplarının yorumu
TOSFED Kurallar Kitabının tamamlayıcısı niteliğindeki bu ulusal yönetmelik TOSFED tarafından düzenlenmiş ve onaylanmıştır.
Bu yönetmelikte yer verilmeyen ayrıntılar için ilgili FIA Kuralları geçerlidir. Herhangi bir anlaşmazlık durumunda bu kitapta bulunan maddelerin yorumu ancak Spor Komitesi tarafından bülten ile yada ilgili kişi / kuruma yazılı olarak yapılır.

1.2. Yönetmelikle ilgili değişiklikler ve yönetmeliğin uygulanması
Bu yönetmelik şartları organizatör kulüpler tarafından aynen uygulanacaktır.
Bu yönetmelik maddelerinin yorumu ile yönetmelik kapsamında bulunmayan konularda karar alma hak ve yetkisi spor komiserlerine aittir. (CSI Madde 141)
Kurallar Kitabı ve bu yönetmelik şartları üzerinde değişiklik, yorum veya açıklama sadece Spor Komitesi tarafından yapılabilir.
Yarışmanın akışı ile ilgili (örneğin parkur ve zamanlama gibi) değişiklikler spor komiserlerinin onayı ile resmi ilan yerlerine asılacak bültenlerle yapılırlar. Bu bültenler tarih, saat ve sayı içereceklerdir. Organizatörler yarışma esnasında yayınlayacakları bültenleri imza karşılığında dağıtmak mecburiyetindedirler.
• Açıklanmış olan kuralların metinlerinde belirtilmiş hususlar veya teknik konular haricinde hiçbir uygulama yapılamaz.
• Açıkça yasaklanmamış hususlar izin verildiği anlamına gelmez.

1.3 Sorumluluk
Organizasyon Komitesi ve görev alan kişiler, yarışmalar esnasında yarışmacıların, sürücülerin ve servis elemanlarının uğrayabilecekleri kazalar ve hasarlardan dolayı yarışmanın gerektirdiği tüm güvenlik önlemlerinin alınmış olması koşuluyla, maddi ve manevi hiçbir sorumluluk yüklenemezler.
Yarışmacı ve sürücüler kayıt formunu imzalamamış olsalar dahi yarışmaya kayıt yaptırmakla bu yönetmelik ve diğer geçerli tüm kuralları okumuş, anlamış ve uygulayacaklarını kabul etmiş sayılırlar.

2. ORGANiZASYON

TOSFED geçerli organizatör lisansına sahip kulüpler asgari müddetlere uymak ve ulusal şampiyona için takvimlerini onaylatmış olmak suretiyle düzenleyecekleri yarışmaların—yarışma yönetmeliklerini“ TOSFED tarafından öngörülen örneğe uygun ve onaylanmış olarak yayınlarlar.
Organizatör tarafından yayınlanacak yarışma yönetmeliği sadece yarışma ile ilgili önemli bilgileri kapsayacak, yarışmacılar yarışma kuralları için TOSFED Kurallar Kitabına ve Ulusal yönetmeliğe, gerektiği hallerde de ilgili FIA maddelerine başvuracaklardır. Organizatör TOSFED‘den ek yönetmelik onayı alırken mutlaka parkur, güvenlik birimleri ve seyirci yerleşimini kroki halinde TOSFED‘in onayına sunacaktır.

2.1 Katılabilir Otomobiller ve sınıflandırma

1. Grup Standart B.
15 sn. üstü , trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi tarafından talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve belli bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için birbirinin aynı olarak imal edilmiş otomobiller).
Bu araçlardan, fabrika üretimi takılmış hiçbir orijinal parça ve aksesuar sökülemez. ( koltuk, stepne, kapı döşemesi vs) ; avadanlıklar, (kriko, el aletleri, tk. vs) aracın takılı parçası sayılmaz.Bu gruptaki araçlar ruhsatlarında yada el kitaplarında belirtilen kilonun altında olamazlar (bu iki ağırlıktan daha hafif olanı dikkate alınacaktır). Tartı farkı olarak % 3 tolerans tanınır. Araçlar yarışmanın herhangi bir anında tartıya alınabilirler.

2. Grup Standart A
15 sn. altı , trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi tarafından talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve belli bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için birbirinin aynı olarak imal edilmiş otomobiller).
Bu araçlardan, fabrika üretimi takılmış hiçbir orijinal parça ve aksesuar sökülemez. ( koltuk, stepne, kapı döşemesi vs) ; avadanlıklar, (kriko, el aletleri, tk. vs) aracın takılı parçası sayılmaz.

Motor ve bagaj kaputu, en az 2 şer adet güvenlik mandalı takılı olmak kaydıyla fiberden ve benzeri malzemeden olabilir. Fabrika üretimi gövde parçalarına monte edilmek kaydıyla dodik, spoiler ve benzeri uzantılara izin verilir. Fiber uygulamaları orijinal ve imalatçı üretimi malzemelerine uyumlu olarak yapılabilir. Farlar ve stoplar diğer ışıklı düzenekleri mutlaka takılı bulunacaktır.

Bu grupta alt sınır 13 saniyedir. 13 saniyenin altında bir derece yapan araç, aşağıda Zaman Cezaları bölümünde açıklanan kuralın uygulanmasından sonra, bir daha bu grupta yarışamaz. Güvenlik koşullarını Grup Pro C, Pro B yada Pro A seviyesine getirmek koşuluyla sonraki yarışmalarda bu gruplardan birine kayıt yaptırabilir.

13 saniye sınırının altına inilmesi gerçekleşmişse puanlar Pro Grubuna taşınamaz.

ilk iki grupta üstü açık araçlar; varsa hard topu kapatmak ve seri üretim bir koruma barının varlığını kanıtlamak kaydıyla, teknik kontrole gelmelidir. Bu koşullara uygun olmayan otomobiller, ancak 4 noktalı, TOSFED onaylı roll bar ile yarışabilir.

3. Grup Pro C
14 - 15 sn arası, trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi tarafından talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve belli bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için birbirinin aynı olarak imal edilmiş otomobiller) yada seri dışı üretim araçlar. Seri dışı üretim araçlarda, güvenlik şartlarına uyulması zorunlu olup, teknik kontrol sorumlusunun uygun bulmadığı araçlar yarışamaz.
Seri üretim otomobillerde 4 noktalı, TOSFED onaylı roll bar, seri dışı üretim araçlarda ve üstü açık araçlarda 8 noktalı TOSFED onaylı roll cage zorunludur. Ayrıca üstü açık araçlarda ön rüzgar siperliği (lamine cam yada polikarbonat) sürücünün normal oturuş pozisyonunda kask üst hizasında olmalıdır. Bu grupta kilo sınırlaması yoktur.

4. Grup Pro B
13 - 14 sn arası, trafik ruhsatına sahip seri üretim araçlar (Üreticisi tarafından talep üzerine doğrulanabilir belli adette ve belli bir zaman dilimi içinde, halka normal satış için birbirinin aynı olarak imal edilmiş otomobiller) yada seri dışı üretim araçlar. Seri dışı üretim araçlarda, güvenlik şartlarına uyulması zorunlu olup, teknik kontrol sorumlusunun uygun bulmadığı araçlar yarışamaz.
Tüm araçlarda TOSFED onaylı 8 noktalı roll cage, seri üretim dışı araçlarda ayrıca taşıyıcı şasi zorunludur (profil yada boru; malzeme, demir/çelik). Ayrıca üstü açık araçlarda ön rüzgar siperliği (lamine cam yada polikarbonat) sürücünün normal oturuş pozisyonunda kask üst hizasında olmalıdır. Bu grupta kilo sınırlaması yoktur.

5. Grup Pro A
13 sn altı 4. grubun tarifine uyan yada FIA drag yönetmeliğinin herhangi bir grubuna ait araçlar. Bu grupta kilo sınırlaması yoktur.

Zaman Cezaları :
ilk dört gruba, yarışma içinde, saniyenin 1/4 ü kadar gelişme iyileşme toleransı tanınmıştır. Bu gruplar içinde kayıt/start listesindeki zaman sınırlamasının tolerans payının altında kalan derecelerde ; ilk 1/4 saniye için 1/2 saniye zaman cezası ve 1/2 - 1 saniye arası için 1 saniye zaman cezası uygulanacaktır. Girdiği grubun alt limitine göre 1 saniyeden daha iyi bir derece yapan sürücü, yarışmadan ihraç edilir. Aracın teknik kontrol öncesi arızalanması halinde kayıt yaptırmış olduğu gruba bakılmaksızın yarışabilir bir araçla yarışmaya katılır. İkinci araç başka bir gruba aitse alabileceği puanı kendi grubuna taşıyamaz.
Hiçbir grupta, motor hacmi ve ayar (chip, tunning vs) sınırlaması yoktur.
Motorlar içten yanmalı olacaktır ( piston yada rotary/Wankel) gaz tribünü yasaktır.
Hiçbir grupta, aşırı besleme (turbo, kompresör, nos vs) sınırlaması yoktur.
Lastikler :
Bütün gruplarda güvenliği bozmamak kaydıyla jant ve lastik seçimi serbesttir.
Patlama, zedelenme ve benzeri haller dışında teknik kontrol sonrası lastik değiştirmek yasaktır. Ancak Yarışma Direktörü güvenlik (yağmur vs.) nedeniyle araçların lastik değiştirmelerine izin verebilir.

LPG hariç her türlü sıvı yakıtın kullanımı serbesttir. Tüm gruplarda LPG yasaktır. Önceden LPG‘ li araçlar yakıt tanklarını tamamen sökmek kaydıyla yarışabilirler.

2.2 Katılabilir yarışmacı ve sürücüler

Geçerli GSGM ve TOSFED yarışmacı ve sürücü ihtisas lisansına sahip gerçek ve tüzel kişiler Otodrag yarışmalarına katılabilirler.

2.3 Başvuru formları ve kayıtlar

Yarışmalara katılmak isteyen yarışmacılar, ekte tek tip olarak uygulanacak olan kayıt formunu tam olarak doldurarak en geç yarışma öncesi Perşembe günü saat 18.00”e kadar yarışma sekreterliğine ulaştırmalıdırlar.
Bu tarihten sonra yapılacak kayıt başvuruları hiçbir şekilde kabul edilmez.

Organizatör herhangi bir kaydı Spor komitesinin onayını almak şartıyla reddetme hakkına sahiptir.

Organizatör kayıt listesini asgari müddetlere uygun olarak ilan etmek ve bir kopyasını TOSFED ” e faks ile göndermek zorundadır.
sbr> 2.4 Kayıt Ücreti ve Sigorta

Kayıt ücretleri, TOSFED tarafından açıklanmış olan limitleri aşamaz.

Yarışmacı veya sürücülere dağıtılacak dokümantasyon tutarları kayıt ücretinin içindedir.

Kayıt ücreti nakit veya banka havalesi yolu ile ödenebilir.
Banka havalesi yapıldığı takdirde havale dekontu kayıt formu ile birlikte ibraz edilecektir. Kayıt ücretini ödemeyen yarışmacılara start verilmez.

Kayıt ücretleri aşağıdaki hallerde tam olarak iade edilir :

Kaydı kabul edilmeyen adaylarda

Yarışın yapılamaması halinde

Kayıt yaptırdığı halde yarışmaya katılmayan yarışmacıların kayıt ücretlerinin % 50‘si iade edilir.

Sigorta :
Organizatör tarafından yaptırılacak ilave sigorta sadece yarışmacıların üçüncü şahıslara veya üçüncü şahıslara ait mallara verecekleri hasarları belli limitler dahilinde kapsar.

Organizatör tarafından yaptırılacak sigortanın geçerliliği yarışmanın startında başlar ve yarışmanın sonunda veya ekibin yarışmayı terk etmesi veya ihraç edilmesi durumunda sona erer.

Servis araçları ve ekipleri organizatör tarafından verilen plakaları veya kartları taşısalar dahi sigorta kapsamı dışındadırlar.

2.5 Reklamlar

Reklamlar için TOSFED Kurallar Kitabı madde 2.5 uygulanır.
Detaylar için FIA Ralli Genel Organizasyon Kuralları madde 10'a bakınız.

2.6 Sürücü Kıyafetleri

Tüm sürücüler yarışma boyunca tulum giymek ve kask takmak ve bu donanımlarını teknik kontrol sırasında ibraz etmeleri zorundadırlar.
1. ve 2. grupta yarış tulumu ve kaskı ; 3. ve 4. grupta homologe olmuş tulum, kask ve eldiven ; 5. grupta geçerli homologasyonlu tulum, kask, eldiven ve yarış ayakkabısı zorunludur.

Tüm sürücülerin start noktasına tulumu giyinmiş, kaskı ve güvenlik kemeri takılmış bir şekilde gelmeleri gereklidir.

Tüm sınıflarda yarışacak üstü açık otomobil sürücüleri homologasyonlu, vizörlü kask takmak zorundadırlar aksi halde start alamazlar ve ihraç edilirler.

Kupa törenine yarış tulumu ile katılım zorunluluğu vardır. Aksi davranışlar para cezası ile cezalandırılacaktır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
2006 drag yönetmenliği
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» kutsi-29.03.2006/Akşam Gazetesi
» ET FİYATLARI DOLAYISIYLA BESİCİLİK
» PES 2009 Patch

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Hayata Dair Herşey :: !!.. KinG TuninG ..!! :: MotorSporları :: DRAG-
Buraya geçin: